26 Şubat 2009 Perşembe

12 AY ETKİNLİKLERİ-MEVSİMLERLE İLGİLİ ŞİİRLER

Kelebeklerime mevsimlerle ilgili şiir araştırmalarını söylemiştim. Araştırmışlar. Bugün okudular. Bazıları da kendileri yazmışlar:

MEVSİMLER

SONBAHAR
Rüzgar esiyor,
Şimşek çakıyor.
Yağmur yağıyor,
Şıp şıp şıp.

KIŞ
Kar yağıyor.
Her yer bembeyaz oldu.
Kardanadam yaptık.
Kartopu oynadık.

İLKBAHAR
Ağaçlar açtı çiçek,
Her yer yemyeşil oldu.
Yeryüzü pırıl pırıl.
Ne güzel ilkbahar.

YAZ
Okullar tatil oldu.
Yüzdük, eğlendik.
Tatil yaptık,
Yaşasın yaz. AHMET FURKAN

MEVSİMLER-KARDELEN
Kadelen Ayşe, kardelen Ayşe,
N'apıyorsun, bize söyle?
Karların içinde üşüdüm ben,
Karşımda da kardanadam.

Kardanadam biraz donmuş,
Sanki biraz kızarmış.
Sanki biraz üşümüş.

Ocak ayını çok seviyorum.
Karları delmek istiyorum. SEHER

SONBAHAR
Sonbahar gelince,
Yapraklar dökülüyor.
Tüm insanlar kendini,
Soğuktan korumaya çalışıyor.

KIŞ
Kış gelince,
Her yer buz tutuyor.
Çocuklar dışarı çıkıp,
Kartopu oynuyor.

İLKBAHAR
İlkbahar gelince,
Çiçekler açar.
Ağaçlar yeşillenir,
Büyür.

YAZ
Yaz gelince,
Her yer çok sıcak olur.
Herkes bir yerlere gider.
Denize girer. TUĞBA ÖZEN