10 Şubat 2009 Salı

DOLUNAY ETKİNLİKLERİ-ŞAİR KELEBEKLERİM

Türkçe dersinden DOLUNAY şiirinin etkinliklerine başladık.
Kelebeklerime Ay ile ilgili şiir bulup getirmelerini söyledim. Kelebeklerimin bazıları şimdiye kadar yazılmış olan Ay şiirlerini beğenmemiş olmalı ki kendileri yazmışlar şiirlerini. İşte onlardan bazıları:

DOLUNAY ve HİLAL

Ne kadar güzel dolunay.
Top top olunca sanki topa bakıyorum.
Aklım hep dolunayda.
Canım dolunay.

Çok severim hilali.
Yıldız hilali çok sever.
Yıldız gelince yanına bayrağa bakıyorum sanki.
Canım hilal. FATMA ZEHRA


AY DEDE

Ay dede seni severim.
Yolculuk nereye?

Denizli.
Emek verir misin Ay Dede gitmek için oraya?
Demek ki Denizli'de çok çocuk var.
Elini uzat bana da Ay Dede. SEHER


AY

Ay'sın Ay
Geceleri doğarsın
Gündüzleri yoksun.
Akşam doğarsın
Sen Ay'sın Ay.

Ay seni seviyorum.
Sen geceleri doğarsın,
Yerler aydınlansın diye,
Yolcular yolda kalmasın diye,
Sen Ay'sın Ay. SELİN


AY

Gökyüzünde Ay'ımız,
Pırıl pırıl parlıyor.
İçimize hergün,
Bir neşe katıyor.

Gökyüzünde bir kral var,
Halkına, yani yıldızlarına bakıyor.
O halkını seviyor.
Krallığını halkına gösteriyor.

Biz Ay'ımızı sevelim,
İçimiz neşe ile dolsun.
Gökyüzünde bir Ay var.
Pırıl pırılken neşe saçıyor. TUĞBA ÖZEN


DOLUNAY ve GÜNEŞ

Hilal ve Güneş,
Birbirini tamamlayan iki güç.
Güneş evreni ısıtır kollarıyla,
Dolunay ışık verir yıldızlarıyla.

Güneş insanları korur,
Dolunay ışık saçar geceleri.
Dünya Güneş etrafında döner.
Dolunay Dünya'yı dolaşır. RABİA GENÇ


AY

Ay seni çok seviyoruz.
Sen her akşam bize,
Öpücük yolluyorsun gökyüzünden.
Çocuklar seni çok seviyor.
Her akşam öyle güzel duruyorsun ki gökyüzünde,
Sana bakmaya doyamıyorum. EMRE

AY

Ay aydınlatır hem geceyi,
Hem içimi.
Şekil değiştirir.
Ne güzel.
Dolunay olur,
O karanlık gece ışıl ışıl olur.
Hilal olur,
Yanına usulca bir yıldız yaklaşır,
Anlı şanlı Türk bayrağı olur. ZAFER