8 Aralık 2008 Pazartesi

HERKESE İYİ BAYRAMLAR!!!!!!!

Bugün bayram. Herkesin Kurban Bayramını kutluyorum.

Nerde o eski bayramlar, diyenleri duyar gibiyim. O eski bayramları, bayram yapan bizdik. Bu bayramları da bayram yapan yine biziz.

Uzun bayram tatillerini fırsat bilip, sevdiklerimizin, büyüklerimizin, konu komşunun bayramını kutlamak yerine, tatile çıkan biziz.

Kapıya gelen, bayram kutlaması yapmak isteyen çocuklara kapıyı açmaya üşenen biziz.

Çocuklarımızı ayıp olur diye tek başlarına komşuların bayramını kutlamaya göndermeyen biziz. Sonra da beraber gideriz anneciğim neyse, deyip de çocuklarımızın bilgisayara kıyamayıp, ben gelmeyeceğim, cevabını çocuğunuzdan alıp, ona evde kalması için izin veren de biziz.

Böyle olunca da tabii ki eski bayramlar olmaz.

Ben çocuklarımızın bayramı bayram gibi yaşamadıklarını gördüğümde çok üzülüyorum. Bayram kutlamaları bizim en büyük gelenek ve göreneklerimizden biri, adetlerimizden biridir. Kendi çocuklarımız bunları yapmadıktan sonra, onlar çocuklarına bayramı nasıl anlatacaklar? Nasıl yaşatacaklar? Bir bayram nasıl olur, nasıl geçirilir, anlatamayacaklar tabii ki. Bu şekilde bir adetimiz daha yok olmaya yüz tutacak. İşte ben buna çok üzülüyorum.

Bu yüzden çocuklarımızın eline bir poşet verip, komşuların bayramlarını kutlamaya göndermeliyiz (Onlara göre şeker toplamaya). Böylece bayramın ne demek olduğunu öğrenecekler. Çocuklarına anlatacaklar.

Mutlu bayramlar. Şeker tadında bir bayram geçirmeniz dileğiyle tüm Müslüman aleminin, ailemin, velilerimin ve öğrencilerimin bayramlarını kutluyorum.

Hiç yorum yok: