12 Aralık 2008 Cuma

Müzik Performans Ödevi

Öğrencilerime Müzik dersi performans ödevini geçen hafta verdim. Hatta değerlendirdim. Fakat sitemi ziyaret eden öğretmen arkadaşlarıma rehber olması açısından burada yayınlıyorum. Yararlı olması dileğiyle!

2008-2009 ÖĞRETİM YILI
ZİYA GÖKALP İ.Ö.O.
3. SINIF MÜZİK DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ


Ödevin Konusu: Yöresel Türkülerimiz
Ödevin Adı: Yöresel Türkülerimizi Söyleyelim!
Ödevin Süresi: 10 gün
Görev: Yaşadığınız yörede söylenen bir türküyü öğrenip sınıfta arkadaşlarınıza söylemeniz isteniyor.

Araç Gereçler: Bir vcd, cd çalar, projeksiyon cihazı, cd.

Ödevi Nasıl Hazırlayacaksınız?

Yaşadığınız yöreye ait bir türküyü bir büyüğünüzden öğrenebilirsiniz. Kasetlerden, cdlerden öğrenebilirsiniz. Ya da internetten bulabilirsiniz.
Türkünün sözlerini yazıcıya yazdırın veya kendiniz yazın.
Ezberleyin.
Ya da türkünün müziğini cdye/taşıyıcı belleğe atın. Sınıfa getirin. Türküyü ezberden veya cdye/taşıyıcı belleğe attığınız müziğin üzerine okuyun/söyleyin.

DEĞERLENDİRME:Müzik dersinde arkadaşlarınıza ve öğretmeninize araştırdığınız türküyü söyleyiniz.

KOLAY GELSİN!

Geçen sene de 3. sınıfı okutmuştum.
Geçen seneki öğrencilerime müzik aleti yaptırmıştım.
250 ml'lik bir su şişesinin içine 10-15 adet kuru fasulye, nohut vb. bakliyatlar attılar. Böylece bir müzik aleti oluşturdular.

İstedikleri bir şarkıyı oluşturdukları bu müzik aletiyle söylediler.
Yukarıda belirttiğim performans ödevi şablonunu kullanarak bu ödevi de verebilirsiniz.

KOLAY GELSİN!

1 yorum:

Yusuf dedi ki...

Performans ödevleri için teşekkürler. Sitemize de bekleriz. www.bilgitanesi.com