12 Nisan 2009 Pazar

BİR YILDA NELER DEĞİŞMİŞ? ETKİNLİKLERİ

Kazanım: Kendisinin veya anne-babasının hayatında zaman içinde oluşan değişiklikleri fark eder ve bunları sözlü ya da yazılı olarak sunar.

1. Yönerge: 1. sınıftayken çok sevdiğin sıra arkadaşınla ayrıldınız. O, ailesi ile başka bir şehre taşında. 2 yıl sonra bir tesadüf sonucu arkadaşınla yeniden karşılaştın. Sana "Görüşmeyeli hayatında neler değişti?" diye sordu. Neler anlatırsın.
2. Yönerge: Önümüzdeki yıl yaşamında nelerin değişmesini istersin? Listele.


1. Görüşmeyeli hayatımda çok şey değişti. Arkadaşlarım değişti. Öğretmenim değişti. Yaşadığımız yer değişti. Evimiz, okulumuz değişti.
2. 4. sınıfta derslerimin çok iyi olmasını isterim. EZGİ

1. Yeni öğretmenimiz oldu. Yeni arkadaşlarımız oldu. Sınıfımız değişti. Yaptığımız etkinlikler ve performans ödevlerimiz değişti. Daha eğlenceli ders işliyoruz.
2. Çanta, bisiklet. ZEYNEP

1. 3. sınıfa geçtim. Ezgi, Tuğba, Fatıma diye pek çok arkadaşım oldu. Ama senin yerin başka. Gerçekten çok şey değişti. Bu okulu sevdim ama. Oradaki arkadaşlarımı unutamıyorum. Nurten bana ettiğin o yardımlar ne yardımlardı! Sizi seviyorum.
2. Evimizin, botumun ve montumun değişmesini istiyorum. SELİN

1. Boyum uzadı. Sınıfımıza yeri arkdaşlarım katıldı. Kütlem arttı. Başkan yardımcısı oldum. 2 defa öğretmenimiz değişti. Öğretmenimiz Nalan SERT oldu. Sınıfımız büyüdü. 31 kişi olduk. Bazı derslerde projeksiyon cihazıyla ders işliyoruz.
2. Sınıf başkanı olmak ve sınıfımızın havalı bir sınıf olmasını istiyorum. ZAFER

1. Sınıfımıza yeni bir öğretmen geldi. Ben öğretmenimi çok sevdim. Yalnız diğer öğretmenlerimden ayrıldığım için çok üzgünüm. Neyse... Ben şimdi derslerime daha çok zaman ayırmaya çalışıyorum. Çünkü ne kadar başarılı olursam, gelecek sene için bu öğrendiğim ve çalıştığım dersler çok işime yarayacak. Sen de benim gibi çalışmalısın. Biliyorum sen de benim gibi çalışıyorsun.
2. Elbiselerimin, ayakkabılarımın, sıramın ve tokalarımın değişmesini istiyorum. TUĞBA ÖZEN

1. 3. sınıftayım. Büyüdüm. Öğretmenim değişti. Yeni öğretmenim oldu. Yeni arkadaşlarım oldu. Bu arkadaşlarımı çok seviyorum.
2. Evimin değişmesini istiyorum. Güzel bir ev olmasını istiyorum. Evimin büyük olmasını istiyorum. Çantamın değişmesini istiyorum. 5 gözü olmasını istiyorum. EMİRHAN

1. Hayatımda bir çok şey değişti. Yeni arkadaşlar edindim. Yeni şehirler gördüm. Bir çok insanla tanıştım. Köpeğim oldu.
2.Çantamın, kalemliğimin değişmesini istiyorum. DOĞUKAN

1. Melih geçen sene gitti. Ben çok üzgünüm. Ama olsun acımızı kalbimize gömüp yokluğunu farketmemeye çalışıyoruz. Ama olmuyor. Ne yapalım, belki bir gün okula gelir diye seviniyorduk ama meğer gelmeyecekmiş.
2. Sınıfımın, çantamın, kalemliğimin değişmesini istiyorum. MELİH

1. Ben 11 yaşına geldim. Öğretmenimiz değişti. Yeni arkadaşlarım oldu ve hepsi çok güzel arkadaşlar.
2. Arabamızın değişmesini, evimizin değişmesi, okumun değişmesi. NECATİ

1. Öğretmenimiz değişti. Yeni arkadaşlar geldi. Yeni konular öğrendik. Sınıfımız değişti.
2. Konuların değişmesini, arkadaşlarımın gelmesini isterim. YUSUF AHMET

1. 3. sınıfa geldik. Çok şey değişti.
2. Evmizin değşimesini istiyorum. Yaşımın büyümesini istiyorum. VOLKAN

1. Büyüdüm. Boyum 1.40m.
2. Fazla ödev olmasını istemiyorum. Öğretmenim değişmesin. Çanta getirmeyelim okula. FURKAN

1. Ben sıra arkadaşımı görmeyeli özledim. Kilom arttı. Boyum uzadı ve öğretmenimi tanıdım. Arkadaşlarım da güzel.
2. Köpeğim olsun isterim. Çantam değişsin. Bilgisayarım olsun istiyorum. YUSUF AVCİL

1. Öğretmenimiz değişti. Sınıfımıza yeni arkadaşlarımız geldi. Artık sınıfımıza bir çok şey geldi. Okuluma da bir çok şey geldi. Artık proje ödevleri, performans ödevleri alıyoruz. Buradaki konular eğlenceli ve farklı. Ödevlerimiz eğlenceli, derslerimiz çok eğlenceli. Yaşım arttı. Kilom arttı. Ve seni çok özledim.
2. Giysilerimiz değişmesini, kişisel eşyalarımın değişmesini, saçlarımın değişmesini, kitaplarımın değişmesini, bahçemizin daha da yeşil, çiçekli olmasını istiyorum. ZEHRA

1. 3. sınıfa gidiyorum. Yeni okula gidiyorum. Kardeşim oldu. Ama babam öldü. Boyum uzadı. Ayakkabı numaram değişti. Kilom arttı. Hayatımda çok şey değişti. Yeni öğretmenim oldu. Yeni arkadaşlarım oldu. O eski evden taşındık.
2. Saçlarımın uzamasını, Muhammed'in büyüyüp abi olmasını, Muhammed'in yürümesini, bilgisayarımın internetinin olmasını, hep eski evde kalmamızı, yazımın güzel olmasını, Nalan öğretmenimin gitmemesini istiyorum. NİMET

1. Gürüşmeyeli yeni arkadaşlarım oldu. Öğretmenim değişti.
2. Evimizin değişmesini, odamın değişmesini, arabamızın değişmesini istiyorum. FATIMA ZEHRA

1. Öğretmenim değişti. Arkadaşlarım bana yardımcı oluyorlar. Üzgün olduğumda beni güldürüyorlar.
2. Sınıfımın değişmesini istiyorum. Kitaplarımın değişmesini, yeni eşlalarımın olmasını istiyorum. BİLGE

1. Sınıfımıza yeni arkadaşlarımız geldi.
2. Bisikletimin değişmesini, çantamın değişmesini, yaşımın büyümesini, evimizin değişmesini istiyorum. FATİH

1. Hayatımda çok şey değişti. Yeni öğretmen geldi. Senin de bu okula gelmeni isterim. Okulum çok iyi. Yeni arkadaşlarım oldu.
2. Çok iyi çalışmayı, hep 5 almayı ve sınıfı geçmeyi istiyorum. EMRE

1. 2 yıl sonra öğretmenim değişti. Sınıfım değişti. Boyum uzadı. Sen beni en son gördüğünde saçlarım kısaydı. Şimdi ise gördüğün gibi çok uzadı. Arkadaşım Melih sınıftan ayrıldı. Sınıfım 1-B iken 3-B oldu. Bir sürü yeni arkadaşlar geldi sınıfımıza. Daha zor problemler çözmeyi öğrendim.
2. Sınıfımın değişmesini, okulumun değişmesini, eşyalarımın değişmesini, arkadaşlarımın değişmesini, boyumun uzamasını, ellerimin daha büyük olmasını isterim. TUĞBA KOCATÜRK

1. Yeni arkadaşlarım oldu.
2. Sınıfı geçmeyi, İngilizce bilmeyi isterdim. BUĞRA

1. Yeni öğretmenim oldu. Burada olmamana üzülüyorum.
2. Çok sevdiğim arkadaşımın sınıfa gelmesini, öğretmenimin değişmemesini, eğlenceli bir yılın olmasını istiyorum. MURAT

1. Kütlem 24'dü, şimdi 31 kg. Boyum 1.24m'dü şimdi 1.33m. Yaşım 7'ydi şimdi 9. Kardeşim yoktu ama artık var. Gözlük takmıyordum artık takıyorum. Öğretmenim değişti. Arkadaşlarım değişti. Okulum değişti. Sınıfım değişti. Müdürüm değişti.
2. Makinelerin değişmesini, boyaların değişmesini, arabaların değişmesin, Türkiye'nin değişmesini isterdim. ATACAN

1. Boyum uzadı, kütlem arttı. Artık gözlük kullanıyorum. Okulum değişti. Öğretmenim değişti.
2. Boyumun 1.40m. olmasını, kütlemin 29 kg olmasını istiyorum. BERRA

1. 1. sınıfta Tuğba'yla oturuyordum. Biz Tuğba'yla çok iyi dosttuk. Az daha 1-B sınıfından ayrılacaktık. Ben çok korkmuştum. Çünkü 1. sınıta Yusuf Ahmet ve Emir'den başka kimseyi tanımıyordum. Ama şimdi bir çok yeni arkadaşım oldu.
2. İstediğim zaman bilgisayar oynamak, İngilizce'yi tam 1 ders işlemek, Kilomun 34kg olmasını, 12 yaşında olmak istiyorum. ELİF

1. Yeni okulum, yeni öğretmenim, yeni arkadaşlarım oldu. Eski öğretmenimin saçları beyazlamış.
2. Yeni öğretmenimin gitmemesini, arkadaşlarımın babasının tayininin çıkmamasını, sınavların sonuçlarının iyi olmasını, arkadaşlarımın çoğalmasını istiyorum. SELAHADDİN

1. 1. sınıfta Zafer ile beraber oturuyordum. Aradan 2 yıl geçti. Şimdi ise Doğukan ile oturuyorum. Saçlarım kısaydı. Şimdi saçlarım uzun. Ayakkabılarımı eskiden bağlayamıyordum. Şimdi ise bağlayabiliyorum. Eskiden önlüğümü tek başıma giyemiyordum. Şimdi giyebiliyorum. Eskiden doğru dürüst hayal kuramıyordum. Şimdi ise hayal kurabiliyorum.
2. Saçlarımın iyice uzamasını istiyorum. SEHER

1. Okulum, sınıfım, öğretmenim, arkadaşlarım değişti. Orada tek kişilik sıralarda oturuyorduk. Kendimize ait dolaplarımız vardı.
2. Bisikletimin tamir edilmesini, annemin yanına gitmeyi, önümüzdeki yaz tatile gitmeyi, çantamın yeni alınmasını, Sindirella kumandalı arabam olsun istiyorum. RABİA GENÇ

1. Yeni arkadaşlarım oldu.
2. Havaların ısınmasını, meyvelerin çıkmasını, kar yağmamasını istiyorum. METEHAN

1. 1. Sınıftan sonra hayatım çok değişti. Saçlarım uzadı. Ayakkabı numaram değişti. Kütlem arttı. Sınıfımıza yeni arkadaşlarımız geldi.
2. Boyumun uzamasını, saçlarımın uzamasını, daha da güzel yazmayı, daha hızlı yazmayı istiyorum. RABİA CEBECİ

1. Bir meslek sahibi oldum. Çok iyi para kazanıyorum. Evlendim iki çocuğum oldu. Annemle babam yaşlandı. Onlara ben bakıyorum. Sorumluluklarım arttı. Eeee büyüdüm artık.
2. Teknolojinin ilerlemesini, ekonomik krizn bitmesini istiyorum. HAZAR ALPEREN