21 Nisan 2009 Salı

DÜNYA ÇOCUKLARI TÜRK ÇOCUKLARININ BAYRAMINI KUTLUYOR!

Dünya'da Çocuk Bayramı olan tek ülke, Türkiye. Bunun haklı gururunu ve ayrıcalığını anlattım bugün kelebeklerime. Fakat ülkemizin son yıllarda diğer ülke çocuklarını da ülkemize davet ettiğini,bütün Dünya çocuklarıyla beraber kutladığımızı anlattım.

TV'de yayınlanacak olan 23 Nisan gösterilerini izlemelerini söyledim.
Ben de çocukluğumda zevkle ve merakla izlerdim. Kıyafetlerine, oyunlarına, yaptıkları hareketlere bakardım. Tekrar programlarını izlerdim aynı heyecanla. Bunları kelebeklerimin de yaşamalarını istiyorum.

Aşağıda Dünya çocuklarının,Türk çocuklarının bayramlarını nasıl kutladıkları yer alıyor:
KIZILDERELİ ÇOCUK: 23 Nisan için Kızılderelilerin en kırmızı ateşini yakıp sana BARIŞ dumanlarını gönderiyorum.


KUTUPLARDA YAŞAYAN ÇOCUK: 23 Nisan için kutupların en yükek dağına tırmanıp sana NEŞE dolu bir kartopu atıyorum.

AMERİKALI ÇOCUK: 23 Nisan için Amerika'nın en hızlı rüzgarını yakalayıp sana ÖZGÜRLÜK uçurtmaları gönderiyorum.

HİNDİSTANLI ÇOCUK: 23 Nisan için Hindistan'ın en güzel yağmurlarını çağırıp sana SEVGİ damlalarını gönderiyorum.

ARABİSTANLI ÇOCUK: 23 Nisan için Çöllerin en büyük güneşine ulaşıp sana MUTLULUK dolu ışınlar gönderiyorum.

AFRİKALI ÇOCUK: 23 Nisan için Afrika'nın en beyaz bulutunu uçurup sana ÖZGÜRLÜK dileğimi gönderiyorum.

ÇİNLİ ÇOCUK: 23 Nisan için Çin'in en yüce dağında oturup sana BARIŞ kuşlarını gönderiyorum.

AVRUPALI ÇOCUK: 23 Nisan için Avrupa'nın en parlak yıldızlarını yakıp sana KARDEŞLİK ışıklarını gönderiyorum.