16 Nisan 2009 Perşembe

TSUNAMİ ETKİNLİKLERİ-MEKTUP YAZMA-YARDIMLAŞMA

Kazanım: Mektup yazar. Açıklayıcı ve bilgilendirici yazı yazar. Yazılarında kendi yaşantısından ve günlük hayattan örnekler verir. Öğrendiği yeni kelimeleri yazılarında kullanır. Konu dışına çıkmadan yazar.

Kelebeklerimden:
1. Tsunamiden zarar görenlere mektup yazmalarını,
2. "Yardımlaşma" konusuyla ilgili yazı yazmalarını istedim.

İşte kelebeklerimin mektup ve yazıları:

1. Sevgili Japonyalılar, 21 bin kişinin ölümünden sonra büyük bir kayıp ama eğer evlerinizi denizden çok yüksek, kıyılardan uzak yerlere yaparsanız tsunami dalgalarından pek fazla zarar görmezsiniz. Ülkenize daha az zarar verir.
2. Japonyalılar, size Kızılay ekibi yollayacağı. Size yemek içecek, barınacak çadır,battaniye gibi yardımlar yapacaklar. İnşaatta yardımcı olacaklar. ZAFER

1. Sevgili Japonyalılar, duyduğuma çok üzüldüm ve size bu mektubu gönderiyorum. Yazarken bile üzülüyorum ama elimden gelen bir şey yok, gelirse hemen yarın yaparım. Çocuklarınıza çok üzüldüm. Evler yıkılmış, sokakta kalmışsınız. Çok üzüldüm.
2. Sevgili Japonyalılar, isterseniz arkadaşlarımla para toplayarak size göndeririz. Yiyecek, giyecek alırsınız. Biz de çok seviniriz ama biz de alabiliriz yiyecekleri. Siz giyecek, yorgan, yastık alın. Biz size elimizden geleni yaparız. NİMET

1. Sizin halinize çok üzülüyorum. Gelin Türkiye'mize. Burada okyanus yok. Gelin buraya. Burada Türkiye'de tsunami altında kalmazsınız. Gelin hayatınızı kurtarım. Yine de şehrinizde kalmak istiyorsanız dağlık alanlara evinizi yapın bari. Hayatınızı kurtarın. Size çok acıyorum. Türkiye'mize her zaman gelebilirsiniz.
2. Arkadaşlar gelin Japonya'ya yardım edelim. Onları tsunamiden kurtaralım. Bir çok insan ölüyor. Onlara yardım etmeliyiz. Yoksa Dünya'mızda insanların sayısı azalır. SELAHADDİN

1. Sevgili Japonya'lılar; Sizin için çok üzgünüm. Size önerim; tsunami olmayan bir ülkeye taşının. Yok taşınmak istemiyoruz derseniz, dağda ya da okyanus ve kıyıdan uzak bir yere taşının. YUSUF AVCİL

1. Sevgili Japonlar sizi çok seviyorum. Siz tsunamiden çok zarar görmüş olmalısınız. Ama hayat bu. Sakın üzülmeyin. Yakınlarınız için Allah rahmet eylesin. ELİF ALEYNA

1. Sevgili Japonlar, tsunaminin çok kötü olduğunu biliyorum. Onca insan öldü. Onca ekonomik zarara yol açtı. Biliyorum. Geçmiş olsun.
2. Sevgili Malezyalılar, tsunami o kadar ekonomik zarara yol açtı ki. Size yardım etmeye karar verdik. Saygılarımla. DOĞUKAN

1. Sevgili Japonlar, Türkiye'den istediğiniz kadar yiyecek, içecek isteyebilirsiniz. Malum hakkınız. Siz insanların her şartta yaşayabileceklerinin büyük bir kanıtısınız.
2. Sevgili Japonlar, sizin orada yiyecek, içeceğiniz yoktur. Size bütün yardımları yapmaya hazırız. HAZAR ALPEREN

1. Sevgili Tsunamiden Zarar Görenler, sizler için çok üzülüyorum ama çare yok sizi kurtaramam. Keşke şansım olsa ama kurtaramıyorum sizleri. Durumunuza çok üzülüyorum.
2. Arkadaşlar, tsunamiden zarar görenler için yardım kampanyası hazırlıyoruz. FATİH

1. Sevgili Japonlar, sizin ne acılar çektiğinizi yeni öğrendik. Siz çok acı çekmişsiniz. Sizin için çok üzgünüm. Keşke orada okyanus olmasa. Siz de o acıyı çekmeseydiniz. Sizin Türkiye'ye gelmenizi isterdim ama İngilizce bilmiyoruz. Siz de Türkçe bilmiyorsunuz değil mi? Keşke bilseniz ama size çok acıyorum. Bay bay.
2. Arkadaşlar, Japonya'ya yardım edelim. Hem ne demişler: "Güvenme varlığa, düşersin darlığa" Haydi Japonya'ya yardım edelim. Hep beraber. YUSUF AHMET

1. Sevgili Japonyalılar, çok geçmiş olsun. Allah bir daha başınıza vermesin. Size inşallah ömür versin. Siz çok arkadaş canlısısınız. Sizi seviyorum.
2. Ekonomik yardım. Yiyecek, giyecek, barınma ihtiyacını karşılama. Okullara yardım bağışlama. Aile masrafını karşılama. MURAT

1. Sevgili Tsunamiden Zarar Görenler, orada zarar görmüşsünüz. Sizlere çok ama çok geçmiş olsun. Allah yardımcınız olsun. Ama çok üzülüyorum. FURKAN

1. Sevgili Japon'lar, geçmiş olsun. Koca tsunami sizi öldürecekti. Ama başınız sağolsun. Akrabalarınızın bazıları kaybolmuş, bazıları ölmüş. Allah rahmet eylesin. Allah sizlere sabır versin. Sizler adına çok üzgünüm. Keşke tsunami olmasaydı. Sizi akarabalarınızdan ayırmasaydı. Hepimiz sizi düşünüyoruz. Sizleri çok seviyoruz. Geçmiş olsun.
2. Sizlere birkaç eşya göndereceğim ama öncelikle size burada ev tutup Japonya'daki evönizi ev düzenine getireceğim. Japonya'daki eviniz bitene kadar burada kalacaksınız. ZEHRA

1. Sevgili Japonyalılar, sizin için çok üzüldüğümü bilmenizi isterim. Orada tsunami olduğunu biliyorum. Orada neyiniz varsa götürdü. Sizin için çok üzgünüm. Ama merak etmeyin Türkiye'den destek getiririz. Sizin için çok üzüldüğümü son kez tekrarlamak istiyorum. Sevgilerimle, ATACAN
2. Kendinizi toparlayamıyorsunuz biliyorum. Size Türkiye'den yardım getireceğiz. Size yardım edeceğiz. Elimizden gelenin en iyisini yapıp yardım edeceğiz. Sevgilerimle, ATACAN

1. Sevgili Japonyalılar, sizi çok seviyoruz. Bütün Türkiye tsunamiden kurtulmanızı istiyoruz. Tsunamiyi kimse yaşamak istemez. Sizin de bunu yaşamaya hakkınız yok.
2. Haydi arkadaşlar, birlikte işbirlği yaparak kurtarabiliriz onları. TUĞBA KOCATÜRK

1. Sevgili tsunamiden zarar gören insanlar, sizin için çok üzülüyorum. Çünkü tsunamiden binlerce insan hayatını kaybetti, insanlar çok korktu. Keşke tsunami olmasaydı belki dünya daha da iyi olurdu. METEHAN

1. Sevgili Japonlar, ben sizin için çok üzülüyorum. Ama sizi desteklemem için toparlanmalıyım. Siz bu olayi hiç olmamış, yaşanmamış görün. Biliyorum, bu olayı olmamış görmek sizin için çok zor ama sizin de bu zorlukları aşıp kendinizi toparlamanız gerekir. Biliyorum siz bu anıyı, felaketi ölene kadar unutamayacaksınız ama ölmek için sizin yaşınız, küçüklerin yaşı daha çok erken. Hemen umutsuzluğa kapımayın. Biz insanlar Dünya'ya boşuna gelmedi. Herkes bir kere dünyaya gelir. Bu yüzden zamanınızı iyi değerlendirin. TUĞBA ÖZEN

1. Sevgili Japonlar sizin çok kötü durumda olduğunuzu biliyorm ama benim elimden hiç bir şey gelmez. Diğer ülkelerden yardım geliyor. Biliyorsunuz ben bir çocuğum. Elimden bir şey gelmez.
2. Arkadaşlar, biz zarar gören ülkelere bir yapdım yapmayı düşündük. NECATİ

1. Sevgili insanlar, keşke elimden gelen bir şeyler olsa. Çok isterim ama gelmiyor ne yapalım? Çok kötü bir şey olduğunu biliyorum. Acı çektiniz, herkes öldü ama yapacağım bir şey yok. Ama her zaman tsunamiye karşı hazırlıklı olmalıyız. ZAFER

1. Sevgili Japonlar, sizin zarar gördüğünüzü biliyoruz. Sizin adınıza çok üzüldüm. Size çok yardım etmek isterdim ama ben Türkiye'deyim. Oraya ben gelememama ben size yardım etmeyi çok isterdim. Sizin adınıza çok üzüldüm. Sevgilerimle, EMRE
2. Japonlar bizim ülkemize gelin, daha rahat edersiniz. Orada ölüm tehlikesi olmaz, biraz daha çoğalırız. EMRE

1. Sevgili insanlar, sizin tsunami yüzünden zarar gördüğünüzü biliyorum. Bu duruma çok üzülüyorum ama ben size yardım edeceğim. Sizleri bu durumdan kurtaracağım. Siz insanlar açsınız ama ben sizi bu durumdan kurtaracağım. SEHER

1. Sevgili Japonlar, ben sizin ülkenize tsunami geldiğini duydum ve çok üzüldüm. Sizin için elimizen gelen her şeyi yapacağız: Kızılay'mış, yardımmış, her şey yani. Her şeyiniz elinizden gitti değil mi? Ben size yardım edeceğim. Sadece ben yapmasam bu yardımı biz yardım edeceğiz.
2. İlk önce okyanustan yararlanmalıyız. Sonra ev, ihtiyaçlarınızı sonra yaralarınızı, çocuklarınızı da okula göndeririz. Artık satırlarıma son veriyorum. Geçmiş olsun... RABİA GENÇ

1. Sevgili tsunamiden zarar görenler, tsunamiden zarar gören babalar, anneler, hepinize geçmiş olsun. Ölenlerin başı sağolsun. Çok üzgünüm. Keşke başınıza tsunami gelmeseydi. Türkiye'de tsunami tehlikesi yok. Gelin buraya, daha kimse ölmesin ne olur! Buraya gelin. Sevgilerimle iyi günler. RABİA CEBECİ
2. Tsunamide birbirinize destek olun ki bu işin altından kalkasınız. Küs olanlar hayatınız için barışın. RABİA CEBECİ

1. Sevgili tsunamiden zarar gören insanlar, ben sizinle eşyalarımı paylaşmak istiyorum.
2. Sevgili tsunamiden zarar gören insanlar, sizin oraya bir Kızılay aracı gönderdik ve sizin daha olmanızı dilerim. VOLKAN

1. Sevgili Japonyalılar, tsunamiden zarar görmemeniz için şunları yapmanız gerekir: 1. Tsunamiden olanca kaçmanız lazım. 2. Tsunamiden korunmak için Türkiye'ye gelmenizi tavsiye ederim. Çünkü Türkiye'de tsunami olmuyor.
2. Yardım etmeyi çok sevdiğim için size de yardım edeceğim. FATMA ZEHRA

1. Sevgili Japonyalılar, siz çok tsunami gördünüz. Milyonlarca kişi öldü. Bir sürü acı yaşadınız. Üzüldünüz. Toparlanmanız çok zor.
2. İşbirliği yapan yardımlaşan kişiler, siz çok iyisiniz. Çünkü yardım ediyorsunuz. ZEYNEP