1 Nisan 2009 Çarşamba

TUTUMSUZ İLE KIRLAGIÇ ETKİNLİKLERİ

Kelebeklerimden tutumlulukla ilgili fıkra, resim, şiir, bilmece, atasözleri ve deyimler bulup getirmelerini istemiştim. Onlar da getirmişler. İşte getirdikleri:



FIKRA-TUTUMLU
Temel köyden gelip şehirde bir apartmana yerleşir. Komşularıyla kısa sürede anlaşır. Bir gün aşağı inerken alt komşusunun tüm ışıklarının açık olduğunu görünce kapılarını çalar. Şöyle der:
-Neden tüm ışıkların açık?
Komşu:
-Ben balkonda oturuyorum ondan.
Temel aşağı inerken diğer komşusunun da aynı durumda olup ışığın kapalı olduğunu görünce şaşırır. Kapıyı çalıp sorar:
-Neden ışığın kapalı?
Komşu:
-Işığı yanmayan odada çocuk ders çalışıyor.
Temel:
-Azıcık tutumlu olun be!
Komşu:
-Biz zaten tutumluyuz, deyince Temel kendi kendine söylenir:
-Buranın tutumlusu böyleyse kimbilir tutumsuzu nasıldır?

TUTUMLULUKLA İLGİLİ ATASÖZLERİ

Sakla samanı gelir zamanı.
Ayağını yorganına göre uzat.
Ak akçe kara gün içindir.
Tutumlu olan kimse fakir olmaz.
Damlaya damlaya göl olur.
Gençlikte taş taşı, ihtiyarlıkta ye aşı.
İşten artmaz, dişten artar.
Güvenme varlığa, düşersin darlığa.
Tutumluluk az şeyi çoğaltır, israf çok şeyi azaltır.(Hz. Ali)
Har vurup harman savurma! (deyim)

BİLMECE
Benim bir dedem var, her gün yuvarlak yutar.(Kumbara)

Ağzı var, gözü yok.
Küçücük bir kutu.
Çok para yer ama,
Yine de çok tutumlu.(Kumbara)

Kelebeklerim Hayat Bilgisi dersinde "Harçlığımı Harcıyorum" etkinlikleri sırasında kumbara yapmışlardı: