7 Nisan 2009 Salı

NE OLSAM ETKİNLİKLERİ-MESLEKLERLE İLGİLİ BİLMECELER-TEKERLEMELER-ŞARKI

Kelebeklerime mesleklerle ilgili tekerleme, bilmece, şiir bulmalarını söylemiştim. Fakat bilmece bulamamışlar. Onlar da kendileri bilmece oluşturmuşlar:

MESLEKLERLE İLGİLİ BİLMECELER
Bir elinde yumurtası,
Bir elinde unu.
Çırpıyor çırpıyor.
Bir çok ekmek yapıyor.
Bilin bakalım bu kimdir? (FIRINCI) (ZEHRA)

Bir elinde kazması,
Bir elinde küreği.
Düzenliyor yemyeşil bahçeyi.
Bilin bakalım bu kimdir? (BAHÇIVAN) (ZEHRA)

Ülkenin güvenliğini sağlar.
Hırsızları yakalar.
Gerekirse canını verir.
Bilin bakalım kimdir bu? (POLİS) (ZEHRA)

Yemeklerine doyum olmaz.
Sağlıklıdır her şeyi.
Kepçeyi bırakmaz elinden.
Bilin bakalım kimdir bu? (AŞÇI) (ZEHRA)

Tahtada anlatır,
Deftere yazdırır.
Öğrencinin yanındadır.
Bilin bakalım kimdir bu? (ÖĞRETMEN) (ZEHRA)

Hastaya bakıyor,
Hemşiresi yanında.
İlaçlar yazıyor,
Bilin bakalım kimdir bu? (DOKTOR) (ZEHRA)

Güneş girmeyen eve,
O girer seve seve. (DOKTOR) RABİA CEBECİ

Yürüyerek dolaşır,
Her eve mektup taşır. (POSTACI) RABİA CEBECİ

Aş satan kimseye ne denir? (AŞÇI)

Bilgi satan kimseye ne denir? (ÖĞRETMEN) Rabia bir kaynaktan bulup getirmiş.

Hastaları iyileştiren,
İnsanları çok seven,
Ellerini iyi kullanan... (DOKTOR, HEKİM, TABİP) SEHER

MESLEKLERLE İLGİLİ TEKERLEMELER
Doktor sana ne dedi?
3 yumurta ye, dedi.
Yemedim, içmedim.
Ah sancım, vah sancım.
Ölüyorum, doktorcuğum.

DOKTOR
Doktor amca doktor amca
İlk önce beni aşıla
Tifo, tifüs salgınmış
Hastalığı karşıla.
Korkmam ben hiç, aşıdan korkanlar hasta olur
Hasta olan çocuklar doktorda sağlık bulur.

DOKTOR
Doktor oldum ben deniz
Hasta sağlam geliniz.
Vizitem çok ucuzdur.
Sadece 100 ytl ödeyiniz..

DİŞÇİ
Dişçiliğim ileri
Zenginler gelsin beri
Canın acır demeden
Çekerim çürükleri

MESLEKLERLE İLGİLİ BİR ŞARKI

Öğrenmek mi İstiyorsun?
Bir eczacı ne yapar?
O ilaç satar, O ilaç satar
İlaçları fır döner.

Öğrenmek mi istiyorsun
Bir fırıncı ne yapar?
O ekmek yapar,o ekmek yapar.
Ekmekleri fır döner.

Öğrenmek mi istiyorsun,
Bir bakkal ne satar?
o şeker satar,o şeker satar.
Şekerleri fır döner.

Öğrenmek mi istiyorsun,
Bir terzi ne yapar?
O dikiş diker,o dikiş diker.
İğneler hep fır döner.