28 Mayıs 2009 Perşembe

BİR SEVGİDİR ÖĞRETMEN

Bana gelen maillerden birinde çok güzel bir şiir vardı ve ben de bu şiiri sitemde yayınlamak istedim. Özgün bir şiir. Bursa'dan sitemizi tesadüfen bulan ve kelebeklerimin etkinliklerini takip ettikten sonra bu şiiri gönderen Emine Öztürk Koçak'a ait. Emine Hanım Bursa'da bir okulun Okul Aile Birliği Başkanı. Emine Hanım'dan izin alarak yayınlıyorum. Yakında, gelirini okula bağışlayacağı şiir kitabı çıkacak. Diğer şiirlerini de oradan takip ederiz artık:)

BİR SEVGİDİR ÖĞRETMEN


Büyüyorum ben artık,

Hızla adımlarımı atabiliyorum,

Onun yanındayken ben,

Sevgiyi tadabiliyorum.

ANNE ve BABA ne mutlu bana…



Başımı okşayan sıcacık bir el var,

Her adımında her soluğunda benim yolum var,

Verdiği tek öğütten ve dersten,

Bana yetecek bir ömür var.



Üzerime düşen ona ait damlalar,

Nefes aldırıyor bana,

Çok çabuk geçse de kocaman yıllar,

Hayatı anlatıyor bana.



Kalem tutmayı öğreten,

Okumayı ve yazmayı sevdiren,

Her göründüğünde yüzümü güldüren,

Geleceğimdir NALAN öğretmen.



Kendiliğinden yeşeren tek sevgi bu,

Bir bilsen sen de seversin onu,

Gecesi bile aydınlık,

Parlayan güneştir yolu



EMİNE ÖZTÜRK KOÇAK

ÖĞRETMENLER GELECEĞİN TEK YAŞAM KAYNAĞIDIR…

Armut dibine düşer:) Emine Hanım'ın kızı da bir şiir yazmış. Onun da şiirini yayınlıyorum.


DAVET

Geldiğim ilk gün sarıldım boynuna

Aldı oda beni sıcak koynuna

Severek başladım ben okula

Doğdum sanki yeniden bu dünyaya



Her gün sınıfa girdiğinde

Sevgiyle bakardı bize

O güzel gözlerini

Karartmazdı içimize



Alırdı tek tek yanı başına

Okşardı saçımızı güzel sabrıyla

Anlatırken o güzel heceleri

Masal gibi gelirdi cümleleri.



Bütün öğretmenler senin gibi olmalı

Sevgiyi, şefkati, yaşamayı öğretmeli

En güzel öğütleri dinletmeli

Hayatın akışını sezdirmeli.



Ben de öğretmen olsam

Seni örnek alırım.

Kendi evlatlarıma

Hep seni anlatırım



Bakın çocuklar derim

Bu hayat sizlerin

Yaşamak varsa dünyada

Kötülüğü silelim



Eğer huzur istersen

Oku yeter ki sen

Eğitim en güzel servet

Geleceğe garantili davet…


BAŞAK KOÇAK
İ.M.K.B. İLKÖĞRETİM OKULU
4/A SINIFI ÖĞRENCİSİ