24 Mayıs 2009 Pazar

KÖY DÜĞÜNÜ ETKİNLİKLERİ-KIZ İSTEME

Köy Düğünü etkinliklerimizden biri kız istemeydi. Üstlendiği role uygun konuşmalarını sağlamak amacıyla kelebeklerimi iki gruba ayırdım. Bir gruba kız isteme konuşması yapma görevi verdim. Başka bir gruba da düğüne hoşgeldiniz konuşması verdim. Kelebeklerim kız isteme olayını çok güzel yaptılar:


Damat çikolatasını ve çiçeğini alıp hazırlamıştı. Kız kapıyı açtı. Oğlanın annesi Rabia Genç, babası Yusuf Ahmet...


Kısa bir hoşbeşten sonra kızımız kahveleri yaptı...
Oğlanın annesi kız ona kahveyi uzatırken "Kızımız da pek güzelmiş" dedi...

Kız da oğlana kahveyi ikram ederken kahveyi üzerine döktü...

Daha sonra kız, kendi anne ve babasına kahveleri ikram etti...
En sonunda da Oğlanın babası, kızın babasından kızı istedi: "Allah'ın emri, Peygamberin kavliyle kızınızı oğlumuza istiyoruz." dedi. Kızın babası da:" Eh gençler birbirini sevmişler, bize de evet demek düşer" dedi...

Onları yönlendirmeme gerek kalmadan, onlar ne söyleyeceklerini gayet iyi biliyorlardı. Önceden hazırlık da yaptırmamıştım. Beni bayağı şaşırttılar. Çok hoşuma gitti.