18 Mayıs 2009 Pazartesi

ÇEKİRDEKTEN YETİŞMEK ETKİNLİĞİ 1

Kazanım: Canlıların ortak özelliklerini araştırır.
Kazanım: Canlılarda değişim aşamalarını ayırt eder ve sıralar.

Hayat Bilgisi dersinden "Çekirdekten Yetişmek" etkinliklerini yapmaya devam ediyoruz. Kitap kelebeklerimden bebeklik kıyafetlerini ve bebekken oynadıkları oyuncakları getirmelerini istiyordu. Kelebeklerim de getirdiler.

Kelebeklerime "Bu kıyafetler senin mi? Bunu sen mi giydin?" diye sorular sordum. "Evet" cevabından sonra bu kıyafetleri şimdi giyip giymediklerini sordum. Hatta giydirdim denemek isteyenlere. Çok komik durumlar ortaya çıktı. Giymediğin (giyemediklerini) söyledikten sonra "Neden?" sorusunu yönelttim. Kelebeklerim "Çünkü büyüdüm" yanıtını verdiler.


Murat bebekken kullandığı şapkasını bir ders boyunca kafasından çıkartmadı :)


Zafer'in bebekken giydiği çorapları çok tatlıydı ama artık çoooook küçük geliyordu. Hatta gelmiyordu :)


Zeynep'in bebekken giydiği şapka ve Elif'in bebekken giydiği tulum da çok tatlıydı :)


Böylece kelebeklerim canlıların (insanların, hayvanların ve bitkilerin) doğup, büyüdüklerini, geliştiklerini öğrendiler.


Necati'nin bebekken oynadığı çıngırağı getirmesi sınıfta olay oldu :)


Bebekken oynadıkları oyuncaklarını getiren kelebeklerime "Bu oyuncak senin mi? Bununla sen mi oynuyordun?" diye sorular sordum. "Evet" cevabından sonra "O neden senin gibi büyümemiş?" diye sordum. Kelebeklerim "Çünkü o cansız" dediler. Canlı ve cansız varlıklar arasındaki farkları da söyledik.


Berra ve Tuğba bebekken giydikleri şapkaları denediler ama çok çok küçük geldi.


Nimet'in bebekken kullandığı biberonu da çok tatlıydı :)