15 Ocak 2009 Perşembe

SAYGIN İNSAN ETKİNLİKLERİ-BEN BİR SABUNUM!-BEN BİR DİŞ FIRÇASIYIM!

Bugün kelebeklerimle çok güzel bir etkinlik yaptık. Empati kurdular. Kendilerini sabun veya diş fırçası yerine koydular. Onlara bazı sorular sordum, onlar da cevapladılar.
Bir günde neler yapıyorsun?
Bir sabun/diş fırçası olarak kaç kere yıkanmak zorunda kalıyorsun?
Bir sabun olarak kimler size dokunuyor?
Günün hangi saatlerinde çalışıyorsun?
Çalışma şartlarını söyle.

İşte yazdıkları...

BEN BİR SABUNUM!

Çocukların, büyüklerin ellerini yıkıyorum. Gün boyunca her saat çalışıyorum. Tozlu ve pis elleri yıkıyorum. AHMET FURKAN

Ben bir sabunum. Kirli elleri yıkamak zorundayım. Kirli eller olmasın. Çünkü el yıkamak zorunludur. Onların ellerini yıkarım. Çünkü onlar hastalanmasın. SELİN

Bir günde o kadar çok insanın elini yıkıyorum ki beni suyla temizlemedikleri zaman ben bu kiri yeniden diğer insanlara vererek hiçbir zaman işe yaramıyorum. Bir sabun olarak günde beni kaç kere ellerine aldılarsa o kadar yıkanmam gerekir. Ama şunu biliyorum ki beni sevenler beni mutlaka yıkarlar. Ben bunu unutmayacağım. Bir sabun olarak beni tüm insanlar kullanır. Çünkü ben tüm insanların ihtiyacıyım. Tüm insanların işine yaradığım için kendimle gurur duyuyorum. Ben işimi çok seviyorum! Ama beni kirletmeyin. Ben sabah, öğle, akşam hergün herkesin işine yarıyorum ben. Elleri, kolları yıkıyorum. Başka kimsenin işini almıyorum. TUĞBA ÖZEN

Ben bir sabunum. Kirli, pis elleri temizlemek zorundayım. Hiç sevmediğim bir olay. Bundan çok nefret ediyorum. Her zaman kirli maddeler beni sarıyor. Bundan nefret ediyorum. Hele hele mikroptan. Hiç sevmediğim bir şey sabun olmak. Çok pis birşey. İnsanların ellerini temizliyorum ama ben kirleniyorum. EMRE

Günde 8-10 sefer yıkanıyorum. Ben bir sabun olarak yaptığım işi seviyorum. Pis elleri yıkamayı sevmiyorum, ama insanları sağlıklı yaptığım için kendimle gurur duyuyorum. MURAT

Sabunum. İnsanların ellerini, ağızlarını temizliyorum. Bir sabun olarak 4 kere yıkanıyor ve temizliyorum elleri. Evdeki insanlar ve misafirler kullanıyor beni. Çalışma saatlerim çok uzun, çalışma şartlarım çok ağır. Sabah 7.00'da başlıyorum. Akşam 23.00'a kadar çalışıyorum. BERRA

BEN BİR DİŞ FIRÇASIYIM!

Ben bir diş fırçasıyım. Sevmediğim halde bir günde 3 öğün çocukların dişlerini fırçalamak zorundayım. Bir diş fırçası olarak yaptığım işi seviyorum. Çünkü çocukların temizliğine dikkat etmelerini severim. Günün şu saatleri çalışıyorum: 07.30-24.00. Tam saatinde çalışmalıyım. Dişleri tertemiz yapmak zorundayım. FATIMA ZEHRA

Ben bir diş fırçasıyım. Ağızdaki mikropları temizleyip dişleri sağlığına kavuştururum. Diş fırçası olarak yatığım işi seviyorum. Kendimi çok iyi hissediyorum. Günün en çok sabah, akşam ve bir de şeker yenildikten sonra çalışıyorum. Sabah saat 8.00'da. Akşam saat 21.00'da. ZEYNEP

Bir günde dişleri fırçalıyorum. Sahibimi çok seviyorum. Bana çok iyi davranıyor. Beni zor durumda bırakmıyor. Dişlerine zararlı şeyler yemiyor. İşimi çok seviyorum. İşimi sevmezsem olmaz. Yaptığımız işten zevk almalıyız. Ben günde 2 öğün çalışıyorum. O öğünler: sabah ve akşamdır. Sabah 7.30 ve akşam 21.30'dur. SELAHADDİN

Çocukların dişlerine çok yararlıyım. İşimi sevmiyorum. Çünkü eskiyorum. Ben eskiyince yerime yenisini alıp kullanıyorlar. Beni çöpe atıyorlar. Sabah ve akşamları çalışıyorum. Dişleri temizliyorum. AHMET FURKAN

Ben bir çocuğa aitsem sabah, öğle ve akşam yemek atıklarını temizlemek zorundayım. Çok acı verici. İşimi seviyorum. Çünkü mikropları yenmek süper! Sabah 8.00'da, öğle 12.00'da ve akşam 21.00'da çalışıyorum. Ben banyoda çalışmak istiyorum. Çünkü benim yerim orası. ELİF ALEYNA

Ben bir diş fırçasıyım. Sabah, öğle, akşam yemeklerden sonra kullanılırım. Yaptığım işi seviyorum. İnsanların ağzını temizlemek, dişlerini temizlemek, inci gibi yapmak çok hoşuma gidiyor. Arkadaşım macununu çok seviyorum. Bütün bir gün boyunca çalışabilirim. Görevlerim: Pislik olursa temizlemek, dişleri bembeyaz yapmak, ağız ve diş temizliğinden sorumlu olmak, dişleri temizlemek. ZAFER

Bir günde diş fırçalıyorum. Ne kadar zor bir iş. Her gün iki öğün diş fırçalıyorum. Kirli dişler ne kadar iğrenç değil mi? Çukulatalı dişleri fırçalıyorum. NECATİ

Ben hergün çürük dişleri fırçalıyorum. Çok zor oluyor. Bazı çocuklar dişlerini fırçalıyorlar, beni yıkayıp yerime koymuyorlar. Bu duruma çok üzülüyorum. İşimi sevmiyorum. Çünkü çocuklar dişlerini benimle fırçalıyorlar, sonra da beni yıkamıyorlar. Ben de bu duruma çok üzülüyorum. Ve diş fırçası olmak istemiyorum. Sabah, öğle, akşam dişlerde çalışıyorum. Çünkü o çocuk sabah, öğle, akşam hep dişlerini fırçalıyor. O yüzden sabah, öğle, akşam çalışıyorum. Dişlerini fırçaladığında beni yıkayıp yerime koy. Benim diş fırçası kapağımı ört. SEHER

Bir günde insanların dişlerini fırçalıyorum. Belki de çocukların dişetlerini iltihaplardan koruyorum. Bir diş fırçası olarak yaptığım işi seviyorum. Belki de bir insanın sağlığını koruyorum. Günün 7.30, 12.00 ve 21.00 saatlerinde çalışıyorum. İşimden çok memnunum. Güzel bir koruyucu kapağım var. Sahibim beni çok iyi kullanıyor. Güzelce temizleyip kabıma koyuyor. TUĞBA KOCATÜRK

Bir günde çocuğun dişlerinin sağlıklı olmasını sağlıyorum. Benim görevim dişleri temizlemek. Ben işimden memnunum. Çünkü dişleri pırıl pırıl yapmak beni çok mutlu ediyor. Daha çok sabah yemekten sonra, çocuk öğle yemeğine geldiğinde, ve bir de akşam yemeğinden sonra çalışıyorum. Çocukların dişlerini fırçalamak çok hoşuma gidiyor. Ama beni alanlar dişlerini hiç fırçalamıyor:( HALİL MELİH

Ben bir diş fırçasıyım. İşimi çok seviyorum. Ben sahibimin dişlerini temizlemeyi çok seviyorum. Bir günde sabah, öğle, akşam çalışıyorum. Dişler ve beş duyu çok önemlidir. HAZAR ALPEREN

Ben bir diş fırçasıyım. Çocukların veya anne, babaların dişlerini fırçalıyorum. İşimi seviyorum. Çünkü insanlara yardım etmiş oluyorum. 07.30'da, 12.00'da, 21.30'da çalışıyorum. Ben insanların dişlerini fırçalamakta görevli oldum. ATACAN

Ben bir diş fırçasıyım. İnsanlara çok yararlıyım. Dişleri pırıl pırıl yapıyorum. Diş fırçasıyım. O pis dişleri götürüp yerine güzel dişler getiriyorum. Dişler kötüyken ben onları tertemiz yapıyorum. Ne mutlu bana, kendime güveniyorum! NİMET

Her gün dişleri fırçalıyorum ve çok mutluyum. Yaptığım işi çok seviyorum. Çünkü çok iyilik yaratıyorum. Ben neredeyse her zaman kullanılıyorum. Her yemekten sonra beni kullanırlar. Beni yıpratmayın. Ben sizin özel eşyanızım. Ne olur bana zarar vermeyin! YUSUF AVCİL

Sahibimin dişlerini fırçalıyorum. Bir diş fırçası olarak çok şeyler yapıyorum sizden biliyor musunuz? Yaptığım işi seviyorum. Gün içinde çalıştığım saatleri seviyorum. VOLKAN

Dişlerini Fırçala. Bir günde üç defa diş fırçalıyorum. Bir diş fırçası olarak işimi seviyorum. Çünkü insanmarın diş sağlığının sorumlusu benim. Hem insanların sağlığını ben koruyorum. 07.30, 12.30, 21.00 gibi çalışıyorum. Ben bu saatlerde çalışırım. Ben şu çalışma şartlarında çalışıyorum: Beni kırmayacak, diş macunu arkadaşımı bitirmeyecek ve saatlerinde beni kullanacak. RABİYA GENÇ

Hiç sevmiyorum diş fırçalamayı. Çünkü hep çikolata temizlemek zorunda kalıyorum. Ben kirleniyorum o zaman. EMİRHAN

Bir günde çok iş yapıyorum. Macun kardeşle konuşuyorum. Sahibim beni seviyor. Ben de sahibimin dişlerini fırçalamayı seviyorum. Çalışma saatlerim: öğleleri geliyor sahibim, dişlerini fırçalıyorum, gidiyor. Akşam geliyor. Yemeğini yedikten sonra tekrar fırçalıyorum. FATİH

Yemek atıklarını temizlemek hiç de zevkli değil arkadaşlar. Ben eskidiğim zaman benim ne çektiğimi anlayacaksınız. İşimi sevmiyorum. Çünkü o pis dişleri temizlemek istemiyorum. Sabah, öğle, akşam yemeklerden sonra çalışıyorum. BİLGE KAAN

Bir günde insanların dişlerini tertemiz bir şekilde temizliyorum. Diş fırçası olarak yaptığım işi seviyorum. Çünkü; insanların dişlerinin çürümesini engelliyorum. Günün her saati çalışabilirim. Çünkü; insanlar dişlerini her zaman fırçalayabilirler. İşim insanların dişlerini temizlemek. Dişlerini fırçalamayı unutma, dişlerin çürümesin diye!ZEHRA

Bir günde sahibimin dişlerini fırçalarım, sağlıklı olmasını sağlarım. İnsanlara yararımın dokunması beni çok mutlu eder. Günün her saati çalışkan olurum. Sahibimle çalışma şartlarım: Beni kırmaması gerekir, beni çöpe atmayacak! YUSUF AHMET

Bu işin zorlukları şunlardır: Bazı insanları çikolata türü şeyler yiyor. Fırçalamasam beni hemen çöpe atıyor. EZGİ

Ben bir diş fırçasıyım. Güzel diş fırçalıyorum. Ben çikolataları temizlerim. Ben dişlerdeki artıkları temizlerim. METEHAN

Her insanın dişlerini temizliyorum. Ne kadar zor bir iş biliyor musunuz? Her gün bir insanın ağzına giriyorum. Ne kadar üzücü olursa olsun yine de iyilik yaptığım için çok mutluyum. İşimi seviyorum. Çok iyilik yapıyorum ve her insanın dişlerini temizliyorum. O yüzden işimi seviyorum. Günümün sabahları, öğleleri, akşamları diş fırçalıyorum, temizlediğimi sanıyorum. Çok mutluyum. Bütün gün boyunca diş fırçalayabilirim. Her gün fırçalamam gerekir. Çünkü insanların dişleri çürürse benim ne anlamım kaldı? Dişler çürürse ben ne anlama gelirim? O yüzden hergün fırçalamam gerekir. RABİA CEBECİ

Ben bir diş fırçasıyım. Hiç sevmiyorum diş fırçalamayı. Çünkü dişler çok kirli oluyor. BUĞRA