20 Ocak 2009 Salı

EVDEKİ ÇATIŞMA ETKİNLİĞİ

Kazanım: Aile içinde ortaya çıkabilecek anlaşmazlıkları çözümlemek için, sorun çözme becerisini kullanır.

Kelebeklerime: "Evde bizi etkileyen, canımızı sıkan, üzen, rahatsız eden bazı sorunlar yaşarız. Şimdi hep birlikte bu sorunlarımızı düşünelim. Sizler şimdi bir kağıda evde yaşadığınız ve sizi rahatsız eden bir sorunuzu yazın." dedim. Yazdılar. Bir kutuya attılar ve bunlardan birini rastgele seçtik. Sorun çözme basamaklarını kullanarak sorunu çözmeye çalıştık hepberaber. Kelebeklerimin isimlerini sorunlarının sonuna yazmadım.İşte kelebeklerimin evdeki sorunları:)

Kardeşimle kavga etmek. Kavga etmemizin nedeni; masayı paylaşamamak. Ben ödevlerimi yapacağım zaman masamı kuruyorum. O da hemen masama atlıyor. Rahat bir şekilde ders yapamıyorum. Yaptığım dersten birşey anlamıyorum. Kalemimi alıyor, koluma çarpıyor. Sağ kolu benim sol koluma çarpıyor. Sorunun Çözümü: Kardeşime yeni bir masa almak.

1. Ben ders yaparken abimin yüksek sesle bilgisayardan müzik dinlemesi benim dikkatimi dağıtıyor. Yaptığım dersten bir şey anlamamam benim sorunum. 2. Ben ders yaparken kardeşimin defterimi çizmesi.

Benim sıkıntım: Hiç arkadaşım yok! Evde yani. Sokakta olsa bile, hep ben çağırıyorum arakadaşlarımı. Onlar beni dostları yerine düşmanları sanıyorlar. Benim canım çok sıkılıyor. Hep odama gelince ağlıyorum. Çünkü beni hep dışlıyorlar. Yani nasıl desem? Ben onlara yaklaşan bir düşmanmışım gibi... Artık ağlamıyorum. Çünkü okulda yeni arkadaşlarım var. Bu yüzden çok mutluyum...
Sıkılıyor canım,
Onlar beni sevmiyor.
Rüyalarıma giriyor.
Umutlanıyor ama,
Neşesiz çıkıyor, rüyam.

Beni rahatsız eden: Ablamın beni kıskanması. Nasıl mı? Beni seviyorlarmış, onu sevmiyorlarmış. Bu benim canımı sıkıyor. Yine ablam rahatsız ediyor beni. Bu sefer ki ne mi? İzinsiz eşyalarımı karıştırması. Kimlerden mi yardım alacağım? Tabi ki annemden, babamdan. Yapmasınlar. Çünkü beni üzüyor...

Evde beni rahatsız eden kardeşim. Çünkü dengemi ve yaptığım dersleri bozuyor...

Ben ödev yaparken annem bana şöyle diyor: "Oğlum şunları kaldır, şunları koy..." Ben de kaldırmak zorunda kalıyorum. Bu beni rahatsız ediyor...

Kardeşimin benim eşyalarımı alması, benle kavga etmesi, benim peşimden gelmesi, beni yatarken rahatsız etmesi benim evdeki sorunum...

Evde beni etkileyen; evde babamın ilginç aletler yapması. Mesela bize yaptığı yatak başı. Beni üzen olay; annemin ve babamın kavga etmeleri. Mesela önemsiz bir olaydın kavga etmeleri. Beni rahatsız eden olay; ben ders yaparken kardeşimin gelip beni rahatsız etmesi...

Kardeşim ben ders yaparken, su içmeye gittiğimde hep defterimi yırtıyor. Kalemimi kırıyor. Sonra ben kardeşime çok kızıyorum...

Ablam evde televizyon izliyor. Ben ders yaparken dikkatim dağılıyor. Dersi olmadığında kitap okusa dikkatim dağılmayacak. Ben dersimi çalışırken O televizyonu açtığında ben de televizyona bakıyorum, dersime çalışamıyorum. Ama hemen odama gidiyorum. Ablamla konuşup sorunumu çözüyorum...

Bilgisayar oynarken sorun yaşıyoruz. Ben de oynamak istiyorum. Benim istediğim oyunu oynamak istiyorum. Oyun oynarken kardeşimle sorun yaşıyoruz. O, ben evcilik oynamak istiyorum, diyor. Ben de doktorculuk oynayalım, diyorum. Abimle sorun yaşıyoruz. Ben uyurken abim bilgisayar oynuyor, uyuyamıyorum. Annemle sorun yaşıyoruz. Ben bilgisayar oynamak için izin istiyorum. Annem, test çöz, diyor. Babamla sorun yaşıyorum. Ben bir test çözerken anlamadığım yeri babama soruyorum. Babam bana, sen yapabilirsin, diyor. Ben de sinir oluyorum...

Evdeki elektrik süpürgesinin sesi, çamaşır makinesinin sesi beni rahatsız ediyor. Basmalı kalemimi bulamamam. Bahçede kayıp düşmem. Hasta olmam, kalemliğimi bulamamam, yaptığım şeyi unutmam beni rahatsız ediyor...

Benim de herkes gibi sorunlarım var. Sorunlarımdan biri; ablam ben ders çalışırken şarkı dinliyor, flüt çalıyor. Bu yüzden ödevimi yaparken, yaptığımı anlamıyorum. İkinci sorunum; ben ders çalışırken annemler televizyon izliyor ve bu beni rahatsız ediyor...

Babam ve annem bana kızdığında, abim araya atlayınca çok kızıyorum abime...

Kardeşim benden izinsiz bazı özel eşyalarıma dokunuyor. O yüzden bazen sıkıntı yaşıyorum. Yani çantam, kalemlerim diyorum. Abim bazen benim yaptığım bazı şeyleri bozuyor. Bunlar beni sinirlendiriyor...

Annemin çok değişik şeyler yapması, kardeşimin ben ders çalışırken televizyonu açması beni sinirlendiriyor. Kardeşimin kumandayı kırması beni etkiliyor. Beni üzen şey; annemle babamın kavga etmesi...

Ben test çözerken, annemin ve babamın televizyon izlemesi beni rahatsız ediyor. Ben uyurken ablamın gürültü yapması beni üzüyor. Ben ablamla uyuduğum için, ablam beni yataktan düşürdüğü için rahatsız oluyorum...

Evde beni rahatsız eden kişi: Ablam. Çünkü; ben ders çalışırken, ben uyurken beni rahatsız ediyor. Benim izlediğim filmleri açmıyor...

Bir sorunum var: Sanırım kardeşim beni kıskanıyor! Çünkü annem beni severken, ben yerimden ayrıldığımda kardeşim yerime geçiyor. Anneme, benim annem, demesi beni rahatsız ediyor. Bence küçük olduğu için böyle yapıyor. Büyüyünce bu hataları yapmamaya özen göstermesini isterim...

Benim evdeki sorunum; babamın elimden kumandayı alması. Bir de annemin evin içinde kumandalı araba sürmeme izin vermemesi. Hafta içi bilgisayar oynamamın yasak olması beni üzüyor...

Benim kardeşim var beni çok rahatsız ediyor. Dersime çalışırken elimde çekici birşey gördüğünde hemen alıyor. Kalemlerimi alıyor, saçımı çekiyor. Ben uyurken uyandırıyor. Bu durum beni çok rahatsız ediyor. Kardeşimi uyarıyorum. Benim bir de ablam var. Onunla çok sorunlar yaşıyorum. Benim dolabım vardı. Dolabımın içine ablamın kitaplarını koyuyoruz. Ablam benim dolabımın her yerini kirletiyor. Kitaplarını dağıtıyor. Ben bu durumdan çok rahatsız oluyorum ve canımı çok sıkıyor. Ablamı bu konuda uyarıyorum...

Beni genellikle ablam çok rahatsız ediyor. Ablamın dersi olmadığında ben ders yaparken beni rahatsız ediyor. Bu nedenle bu beni etkiliyor. Derslerimden geri kalmama neden oluyor. Beni bir de babam etkiliyor. "Kızım çok soru çözdün. Artık bırak." diyor. Ama bana dersler çok kolay geliyor. Bu nedenle kitaplarımı hiç bırakmak istemiyorum...