7 Ocak 2009 Çarşamba

BU DÜNYA HEPİMİZİN ETKİNLİKLERİ-KELEBEKLERİMDEN KÜÇÜK FOK'a MEKTUP

Bugün Türkçe dersinden bir etkinliğimiz öğrencilerimden, küçük foka onun problemini nasıl çözeceklerini anlatan bir mektup yazmalarını istiyordu. Kelebeklerim de yazdılar. İşte mektupları!

Sevgili Fok,
Önce senin için "Temiz Çevre" adında bir kampanya başlatacağız.
Sonra da çöpleri toplatacağız.
En sonunda da gemicilere, bir daha petrol, yağlı ve siyah boyayı atmamalarını söyleyeceğiz. ATACAN

Önce, bidonları çöp bidonları yaparsınız.
Sonra, bidonları alıp, denizdeki pis suları alıp temiz su katacağız.
En sonunda da, balıkları muayene edeceğiz. MURAT

Önce, duyuru yaparım herkese.
Sonra, Heryeri temizlerim.
En sonunda da, işte her yer tertemiz! ELİF

Önce, senin olduğun yere bir daha çöp atmayız. Ayrıca atanları da uyarırız, sen üzülme. Sen üzülürsen herkes üzülür. Sen yeter ki üzülme, tamam mı? Hepimiz seni çok seviyoruz.
Sonra, sen üzülme, çöp atanları uyarırız. Sizin neslinizi tüketmeyiz.
En sonunda da, seni seviyoruz. Sen her zaman kalbimizdesin! EMRE

Önce, seni çok seviyorum. Ailen ve sen çok kötü durumdasınız. Ben o kuşu gördüm. Çok üzüldüm. O kuşun kanatları birbirine yapışmıştı. O zavallının halini düşünmek bile istemiyorum.
Sonra, o bidonların içindekiler petroldü. Petrol olduğu için hem çevreyi kirletti. Hem de bir çok balığın ölmesine neden oldu. SEHER

Önce, seni oradan kurtarabilirim. Orasının kötü olduğunu biliyorum. FATİH

Sevgili Fok,
Senin iyi ve temiz olduğunu biliyorum. Sen çevreyi temiz tutup, hiç kirletmiyorsun. Ben de senin gibi temiz ve düzgünüm. Çevreme sahip çıkacağım. Çöp, kağıt, yani pis şeyleri yere atmayacağım. Atanları güzelce uyaracağım. Benden bu kadar. Hep sağlık ve titizlikle kal. Hoşçakal! NİMET

Sevgili Fok Balığı,
Önce, sen artık üzülme. Ben de bir insanım. Çevremdekilere söylerim.
Sonra, denize çöp atmamalarını söylerim. Ama atarlarsa yine söylerim.
En sonunda da, bekleyip haber veririm. BUĞRA

Önce, ben sizi kurtaracağım. Daha sonra da denizinizi kurtaracağım.
Sonra, sen ve akrabalarını kurtaracağım. Sizleri en sonunda daha iyi yaşatacağım.
En sonunda da, ben sizi ara sıra kontrol etmeye geleceğim. VOLKAN

Önce, çöp atanları uyaracağım ve rahatsız olmayacaksın.
Sonra, ben de atmayacağım.
En sonunda da, sadece denizlere, göllere değil yerlere de çöp atanları uyaracağım. FURKAN

Önce, o pislikleri atanları durduracağız.
Sonra, sizi kurtaracağız.
En sonunda da, sen ve arkadaşlarını kurtaracağız. BİLGE KAAN

Önce, sevgili fok gemicilerin adına senden özür dilerim. Bizi affedebilir misin? İstersen yardıma gelelim.
Sonra, merak etme üç gün sonra oradayız. Birkaç kişi daha geliyor.
En sonunda da, gelmemize iki gün kaldı. Sana yardım edeceğiz. DOĞUKAN

Önce, yere çöp atmam.
Sonra, denize kirletecek şey atmam.
Sonra da, ziyarete gelirim. Belki! YUSUF AVCİL

Sevgili Fok, sana yardım edeceğim.
Önce, denizleri, dereleri temiz tutacağım. Ama tek oraları değil, karaları da temiz tutacağım.
Sonra, çöp atan kişileri uyaracağım. Ama kibarca uyaracağım ki, inadına yapmasınlar.
En sonunda da, tüm dereleri, denizleri, karaları kontrol edeceğim, hala atan var mı diye. Kendine iyi bak fokcuğum! ZEHRA

Sevgili Fok,
Önce, bir kampanya başlatacağım. Kampanyayı çevreyi kirletmeyen insanlara anlatacağım. Daha çok çevreyi kirletmeyen insan olacak. Çok insanla daha çabuk ortalığı toplarız.
Sonra, denizleri, karayı da bütün canlıların yaşadıkları yerleri toplayacağız. Poşetleri, kola şişelerini, peçeteleri toplayacağız. Sonra emeklerimizin boşa gitmemesi için Çevre Koruma Bakanlığına gidip yaptıklarımızı anlatacağız. Onlar da bize yardım edecekler.
En sonunda da, bu gittikçe büyüyecek. Böylece, çevre kirlenmeyecek. ZAFER

Önce, oraya gelip sizi kurtaracağız oradan. Her zaman sizi koruyacağız.
Sonra, oraları, hep beraber desteğimizle temizleyip eski haline getireceğiz. Bu sizin çok hoşunuza gidecek.
En sonunda da, siz yaşamınıza devam edeceksiniz. Denizi kirleten o adamlar da elbet cezalandırılır. Siz bize güvenin, yavru fok. TUĞBA ÖZEN

Önce, herkese, yere çöp atmayın, derim. Ben de yere çöp atmam. Atanları uyarırım. Kim atarsa ona şöyle derim: "Yere çöp atmayın!" Yere çöp atmaması için uyarı yaparım.
Sonra, Atıkları temizlemesini sağlamaya çalışırım.
En sonunda da, bundan sonra da yere çöp atmaması gerektiğini söylerim. RABİA CEBECİ

Önce, seni yuvana, eski güzel hayatına geri döndürmeye çalışalım.
Sonra, bütün çevremizi temiz ve sağlıklı tutacağız.
En sonunda da, herkese duyuru salacağım. En kısa zamanda tekrar görüşmek dileğiyle. Sevgiler. SELİN

Önce, onlara yardım ederim.
Sonra da, onları güvenli bir yere götürürüm. EZGİ

Önce, insanları,
Sonra, çocukları uyaracağım.
En sonunda da, herkes bu çevreyi temiz tutacaklar, eminim! BERRA

Önce, burayı güzelce temizleyeceğiz. Yani atıkları toplayacağız.
Sonra, bu pis su yerine yeni su getirip denize dökeceğiz. Yeni yaşayan balıklar getirip buraya koyacağız. Sonra da sizi suya bırakırız.
En sonunda da, sen eski mutluluğuna kavuşacaksın.
En kısa zamanda yine görüşmek dileğiyle. RABİA GENÇ