21 Ocak 2009 Çarşamba

UĞURLU KALEMİM!-GÜZELLİKLER SİZİN İÇİNİZDE!

Bazı öğrencilerimin yazıları çok çok iyi değil. Matematik dersindeydik. Necati problemi yazmıyordu. Nedenini sorduğumda, kaleminin olmadığını söyledi. Ben de kendi uğurlu kamemimi verebileceğimi söyledim. Necati kalemimin neden uğurlu olduğunu sordu. Ona kalemimin çok güzel yazdığını söyledim. Necati'nin çok hoşuna gitti. Kalemimi aldı. Ben sadece birinci problemde uğurlu kalemimi kullanabileceğini söyledim. Çünkü başka bir arkadaşından daha kalem bulmuştu.

Necati birinci problemi yazdı. Bittikten sonra, ben ona kalemimi verdiğimi unutmuştum ki bana, evet gerçekten uğurluymuş öğretmenim, ben de güzel yazdım, bakın, dedi. Baktım. Gerçekten güzel yazmıştı.

İkinci problemi de yazmak için izin istedi ama, kalemin uğurunu duyan Melih daha önce izin almıştı benden. İkinci problemi benim uğurlu kalemimle Melih yazdı. O da kalemimin gerçekten uğurlu olduğunu, kendisinin de güzel yazdığını söyledi.
Ben de uğurun kalemde değil kendi içlerinde olduğunu, onlar istediklerinde güzel yazabildiklerini söyledim.