9 Mart 2009 Pazartesi

DENİZİ ÖZLEYEN ÇOCUK ETKİNLİKLERİ

Denizi Özleyen Çocuk etkinliklerimizden biri kelebeklerimin şu soruyu yanıtlamalarını istiyordu
Ahmet sizin sınıfınıza gelseydi ona nasıl davranırdınız?

İşte kelebeklerimin cevapları:

Ona üzülme, belki yine oraya gidersiniz, derdim. Hayatına devam et, derdim. Orayı unutmalısın, yoksa çok fazla acı çekersin, derdim. Bence, orada mutlu olduğun gibi burada da mutlu olmalısın. Köyde varolanlar burada olmayabilir ama burası da güzel. Mutlu olmalısın yoksa daha da üzülürsün, derdim. Buraları da köy kadar güzel, derdim. RABİYA GENÇ

Üzülme, biz arkadaşlarınla sana yardım edebiliriz. BİLGE KAAN

Ona buranın kendi okulunun yerini tutmadığını ama burada yeni arkadaşlar edineceğini söylerim. TUĞBA ÖZEN

Neden geldiğini sorup, hikayesini dinlerdim. Ona yardım ederdim. Onu severdim. MURAT

Ona yapamadığı derslerde yardım ederdim. Oynamak istiyorsa oynardım. NİMET

Köyünü ve eski okulundaki arkadaşlarını özlemiş olabilir. EZGİ

Ona iyi davranırdım. Onunla arkadaş olurdum. Ona ihtiyacı olan ders araçlarını verirdim. SELİN

Herşeyi paylaşırdım onunla. EMİRHAN

Arkadaşlarını unutturmamaya çalışırdım. Ona arkadaşlarını hatırlatırdım. DOĞUKAN

Ahmet gittiği yerde denizin dalgalarıyla uyanmadığı için, artık denizde yüzmediği için derslerini yapıyordur ve canı çok sıkılıyordu. SEHER

Onunla oyun oynarım. Ona yardım ederim. Ona derslerinde yardımcı olurum. Onunla aynı sırada oturmaya çalışırım. AHMET FURKAN

Üzgün olabilir. HALİL MELİH

Kalemi, silgisi olmadığında benden istediğinde verirdim. Bizim sınıfa geldiğinde, hoşgeldin, derdim. Onunla arkadaş olurdum. Onunla da oynardım, onunla da gezerdim. O birşey istediğinde verirdim. Ona hiç kıyamazdım. METEHAN


Milli Eğitim Bakanlığı'na mektup yollar, babasının tayininin Ahmet'in eski yaşadıkları köye çıkması üzerinde istekte bulunurdum. Ya da Milli Eğitim Bakanı'nın yanına gider ona Ahmet'in babasının tayininin köylerine çıkmasını isterdim. Ahmet'in köyünü çok özlediğini ve oraya gitmesi gerektiğini söylerdim. HAZAR ALPEREN

İlkönce onunla konuşurdum. Derdim ki: "Seninle bir maket deniz yapalım. Aynen gerçek deniz gibi olsun. Ona bak, denize özlemini gider." ZAFER

Onun en yakın arkadaşı olurdum. Onu arkadaşlarımla tanıştırırdım. Onu futbol takımına alırdım. Ahmet'i öğretmenimden izin alıp yanıma oturturdum. Onunla arkadaşlık yapardım. Evimi gösterirdim. SELAHADDİN

Ona çoooook iyi davranırım. Onu hoş tutmaya ve onun köye gitmesi için elimden geleni yapar, onunla iyi geçinirım. YUSUF AHMET

Evet, Ahmet'e yardım ederdim. ELİF ALEYNA

Kalemi yoksa kalem verirdim. Silgisi yoksa silgi verirdim. BUĞRA BATUHAN

Tuvalete gitmek istediğinde ona yardım ederdim. NECATİ BUĞRA

Hoşgeldin Ahmet, derdim. Okulumuzu, sınıfımızı gezdirirdim. Arkadaşlarımı tanıştırırdım. Tek tek okulumuzun öğretmenleriyle tanıştırırdım. Sınıfımıza alışana kadar her teneffüs Ahmet'in yanında olurdum. TUĞBA KOCATÜRK

Yediğim yiyeceklerden ona da verirdim. Herşeyimi paylaşırdım. Onun en iyi dostu olurdum. Evime davet ederdim. FATIMA ZEHRA

Ona en iyi şekilde yardım ederdim. ATACAN

Ona köydeki arkadaşları gibi davranırdım ki köyünde öğrendiği gibi arkadaşları olsun ve üzülmesin diye yardım ederdim. ZEHRA

Ona haydi gel, oyun oynayalım, derdim. VOLKAN

Onu denize götürürdüm. EMRE

Onunla iyi arkadaş olurdum. Onunla herşeyi paylaşırdım. RABİA CEBECİ