13 Mart 2009 Cuma

YETENEK GÜNÜ-KENDİNİ KEŞFETME GÜNÜ

Kazanım: Kaybetme veya başarısız olma olasılığını göze alarak, yenilikleri deneme cesareti gösterir ve bundan zevk alır.
Kariyer Bilinci Geliştirme: Çaba, gayret ve denemenin önemini fark eder.
Girişimcilik bilincini geliştirir.
Kazanım: Kişisel olarak gelişimine uygun amaçlar belirleyerek bu amaçlara ulaşmak için izleyeceği aşamaları planlar.
Kazanım: Amaçlarına ulaşabilmek için kişisel olarak çaba harcaması gerektiğini kabul eder ve karşılaşabileceği eleştirilere açık olur.


Bugün kelebeklerimin kendi yeteneklerini keşfetmelerini sağlamak için bir yetenek günü düzenledim. Bazıları zaten kendilerini biliyorlardı. Bu yüzden kurslara gidiyorlardı. Fakat bazıları henüz kendilerini keşfedememişlerdi. Örneğin yeteneğini sergilemek için sırası gelen kelebeğim, kendisinin herhangi bir yeteneğinin olmadığını, sunamayacağını söylediler.

Ben herkesin birşeylere yeteneğinin olduğunu, sadece kendilerini çok iyi tanımadıklarını söyledim, yardımcı oldum. Mesela, iyi şiir okuyabieceğini, iyi şarkı söyleyebileceğini, iyi taklit yapabileceğini söyledim. Denediler ve başarılı oldular. Kendilerini keşfettiler. Başka şeyler de denediler.

Mesela Necati'nin şiirleri şarkı gibi okuduğunu keşfettik. Ezgi ve Selin'in çok güzel şarkı söylediğini keşfettik. Metehan, Yusuf AVCİL, Emre ve Bilge'nin çok güzel hayvan taklidi yaptıklarını öğrendik. Onlar da tabi :)

Önce ben yeteneğimi sergiledim. Evden tenis raketimi getirmiştim. Birkaç tenis hareketi gösterdim. Çok hoşlarına gitti. Sonra da kelebeklerim sırayla yeteneklerini, eğilimlerini sergilediler bize...

Atacan güzel resim yapabiliyor. Bunun için okulumuzun resim kursuna devam ediyor. Yakında ebru sanatıyla yaptığı eserleri de gösterecek bize:)

Zeynep, Hazar Alperen ve Selahaddin. Zeynep diyor ki: "Sadece erkeklerin mi karateye yetenekleri var?"

Elif Aleyna iyi gitar çalabiliyor. Bunu daha da iyi yapabilmek için kurs alıyor.


Berra çok güzel resim yapabiliyor.

Bilge çok güzel hayvan taklitleri yapabiliyor.

Nimet oyun hamuru ile istediği nesneleri yapabiliyor.

Buğra, Yusuf Ahmet, Emirhan, Doğukan, Fatih, Volkan ve Emre iyi futbol oynayabiliyorlar.

Metehan çok güzel maymun taklidi yapabiliyor.

Melih, Tuğba KOCATÜRK, Berra ve Zehra çok güzel skeçler yazıp oynayabiliyorlar. Küçük yazarlarım ve oyuncularım benim.

Selin, Seher ve Ezgi çok güzel şarkı söylüyorlar.

Necati, Emre ve Yusuf AVCİL çok güzel hayvan taklitleri yapıyorlar.

Yusuf iyi gitar çalabiliyor.

Rabiya GENÇ'in ezberi çok kuvvetli. İstiklal Marşı'nın 10 kıtasını okuyabiliyor.

Rabia CEBECİ, Elif Aleyna, Tuğba ÖZEN ve Fatıma Zehra çok güzel şiir ve akrostiş yapabiliyorlar.

Melih gitar çalmak için uğraşıyor. Gitar çalmayı seviyor.