22 Mart 2009 Pazar

O BENİM OYUNCAĞIM ETKİNLİKLERİ

Kazanım: Kişisel eşyalarını ve başkalarının eşyalarını özenli kullanılmadığında ortaya çıkan sorunları çözer.
Hayat Bilgisi çalışma kitabımız kelebeklerimden kişisel eşylalarını düşünmelerini istedi. "Herhangi bir eşyanız sizden şikayetçi olsaydı hangi eşyanız, nasıl şikayet ederdi?" sorusunu sordum. İşte kelebeklerimin cevapları:































ŞİKAYET ETSEYDİ
TARAK: Neden bende saçının tellerini bırakıyorsun? Gıdıklanıyorum.
PİJAMA: Neden beni yerde bırakıp gidiyorsun? Topla ve düzenli bir kız ol!
DİŞ FIRÇASI: İnce kıllarımda diş macunu parçaları kalıyor. Beni düzgünce yıka.
TERLİK: Neden ayaklarından çıkartıp yerine koymuyorsun?
Hepsinden özür diliyorum. FATMA ZEHRA

HAVLU: Beni hiç kullanmıyorsun. Sen beni boşuna mı aldın? Banyodan sonra, tuvaletini yapıp, ellerini eline, koluna siliyorsun. Bundan sonra da bana silmezsen seni bırakacağım. HAZAR ALPEREN.

Pijama: Sen beni katlayıp yastığın altına koymuyorsun. Beni yatağın kenarına atıyorsun. Lütfen bunu bir daha yapma! HAZAR ALPEREN

TERLİK: Bazen Ela bana kızıyor ve fırlatıyor. Ela beni yere koy, git ne olur? Ela beni terlik diye atma. Seni seviyorum, Ela.
PİJAMA: Ela yatarken beni giyiyor. Sabah yere atıyor. Okula gidince annesi beni toplarken kızıyor. Ela beni katla, yatağının üzerine koy! SELİN

DİŞ FIRÇASI: Beni pis yerlere koyma. Çünkü sen dişlerini fırçaladığında dişlerin temiz değil, pis olacak. Şimdi dediklerimi yap. Beni iyice yıka. Sonra beni yerime koy ve kendine ait bir macun al. Macunu boşuna harcama. 1 dakika dişlerini fırçala. Macunu yerine koy. Her zaman böyle yap. Son olarak ağzını yıka. Aferin sana. AHMET FURKAN

TERLİĞİM: Beni hiç giymiyorsun. Hep sağa sola atıyorsun. Bir eşim nerde, bir eşim nerde? Kendimi hiç iyi hissetmiyorum. Lütfen, ben senin kişisel eşyanım. Beni daha iyi kullan. Rica ederim! ZAFER

ŞİKAYETÇİ TARAĞIM: Benim tarağım şikayet ediyor. Çünkü saçlarım çok sıkı. Bu yüzden dişleri kırılıyor. Herhalde canı çok acıyordur. Ama ne yapayım? Saçlarım böyle. Ben saçımı tarayacağım zaman tarağım korkuyor. Ve her zaman: "Bugün saçlarını benimle arama, canım acıyor" diyordur. Yazık ona da keşke saçlarım sık olmasa, tarağımın canı acımasa. ZEHRA

PİJAMA: Beni neden yırttın? Beni her zaman kanepenin üzerine koyuyorsun. Beni bundan sonra düzenli kullan. YUSUF AVCİL

DİŞ FIRÇAM BENDEN ŞİKAYET EDİYOR: Dişlerini fırçalarken üstüme çok fazla macun sürüyorsun. Özenli ve düzenli kullanmıyorsun! Kalbimi kırıyorsun. Bundan sonra beni düzenli kullanırsan, mutlu olurum. Ben de:"Bundan sonra seni güzel kullanmaya dikkat edeceğim." dedim. ZEYNEP

TERLİK: Beni lütfen giy. Sen beni giymezsen ayakların üşür. Ve başkalarının terliklerini giyersen, ayaklarında mantar oluşur. Ne olur beni giy! BERRA

OYUNCAK BEBEĞİM: Benimle neden oynamıyorsun? Benimle neden konuşmuyorsun? Benimle kaç gündür oynamıyorsun? Beni neden sevmiyorsun? Sen derslerini bitirdikten sonra neden benimle oynamıyorsun?
DİŞ FIRÇASI: Beni neden kullanmıyorsun? Beni neden artık dişlerini fırçalatmıyorsun? Bana neden macun sürmüyorsun? Beni neden çöpe attın? NİMET

TARAK:Beni neden başkalarına veriyorsun? O zaman onun saçlarından sana bit geçer. Ben senden şikayetçiyim. Beni hurdaya ver. Hemen olmaz, veremem. Bir daha yaparsan kendim giderim. NECATİ

PİJAMA: Sen bana acı. Beni güzelce katla ve yerime koy. Sen beni hiç giymiyorsun. Sen beni hep kirletiyorsun. METEHAN

ŞİKAYETÇİ EŞYA (DİŞ FIRÇASI): Beni eskittin. Beni kullana kullana diş fırçamın kılları yıprandı. Birazcık güzel kullanmadım. Dişlerini fırçaladıktan sonra beni yıkamıyorsun ve beni durulamıyorsun. Beni iyi kullanmıyorsun. SELAHADDİN

TERLİK:Beni neden giymiyorsun. Neden bana boşuna para verdin? Bir daha benimle konuşma! ELİF ALEYNA

DİŞ FIRÇASI: Diş macunu, seni çöpe atacaklar. Beni de düzensiz kullanacaklar. BİLGE KAAN

TARAĞIM BENDEN ŞİKAYETÇİ: Beni kırıp her yere atıyorsun. Ben sana ne yaptım? Her zaman tarasan. Ama sen beni her yere fırlatıyorsun. RABİA CEBECİ

Sevgili Melih, sana biraz kızgınım. Beni biraz daha iyi ve dikkatli kullan.
MELİH

ÖZÜR DİLERİM: Pijamam benden şikayetçi biliyorum. Kesin bana şöyle diyor: "Neden beni buruşturup koyuyorsun, yerlere atıyorsun? Beni sevmediğin için yeni pijama aldın. Hergün ben ağlıyorum, biliyor musun? TUĞBA KOCATÜRK

ŞİKAYETÇİ DİŞ FIRÇASI: Senden çok şikayetçiyim. Beni hiç kullanmıyorsun. Baban beni kullanman için aldı. Ama sen beni kullanmıyorsun. Senden şikayetçiyim. FATİH

TARAK: Lütfen beni oraya buraya fırlatma! Ben naylon bir tarağım. Sen beni fırlattığında canım çok acıyor. ALEYNA SEHER

PİJAMA: Beni güzel kullan. Beni fırlatıp atma. Yastığının altına katlayıp koy. EMİRHAN

DİŞ FIRÇAMIN ŞİKAYETİ: Dişlerini güzel temizliyorum. Ama sen beni kullandın. Bir başka kabın içinde yeni bir diş fırçası aldın. Neden böyle yapıyorsun? Yoksa beni önemsemiyor musun? Beni yıkaren, yerime koyarken beni hergün yıpratıyor, ve biraz da kahrediyorsun. Ne olur beni yıpratma!.. RABİYA GENÇ