3 Mart 2009 Salı

ŞİKAYET KUTUSU

Öğrenciler genelde arkadaşlarını öğretmenlerine şikayet ederler. Bu olay benim kelebeklerimde de vardı. Teneffüs bitip de sınıfa girdiğimde masamın önünde çoğu kelebeğim beni arkadaşlarını şikayet etmek için beklerdi.

Bu canımı çok sıkıyordu. Bir çözüm yolu buldum: ŞİKAYET KUTUSU!



Her bir kelebeğim kimi/neyi, neden şikayet ediyorsa artık sözlü değil yazılı olarak ifade edebilecekti. Şikayet kutusunu Rehberlik ve Sosyal Etkinlikler dersinde açmaya karar verdik. Kim kimden neden şikayetçi konuşulacaktı.
Bu olay benim çok hoşuma gitti. Çünkü beni bile bana şikayet edebiliyorlar. Mesela Tuğba KOCATÜRK kendisine daha fazla görev verilmesini istiyordu şikayet kağıdında.
İyiki bu yöntemi bulmuşuz. Tuğba'ya daha fazla görev verdim. Gelip bana teşekkür etti:)
İstediklerini saygı çerçevesinde çekinmeden söylemeleri, korkmadan dile getirmeleri, kendine güvenmeleri beni sevindirdi. İstediğimiz öğrenci tipi de bu değil mi?